O NAS

GALERIA FILM

GALERIA FOTO

CENNIK FILM

CENNIK FOTO

STREFA KLIENTA

KONTAKT

Oto kilka praktycznych sugestii i porad do wykorzystania podczas organizacji ceremonii i wesela, które sprawią, że zarejestrowany materiał będzie się prezentował bardzo dobrze. Oczywiście nie jesteście aktorami a wasz dom, kościół i sala weselna to nie plan filmowy ale proponujemy wziąć je pod uwagę.

 

NAJWAŻNIEJSZE:

• To jest Wasz ślub a nie kogoś innego np. mamy, taty czy kogoś z rodziny. Wy jesteście najważniejsi.

• Kiedy tylko to możliwe uśmiechajcie się, trzymajcie się za ręce, przytulajcie, patrzcie na siebie.

• Pośpiech nie jest wskazany tego dnia np. lepiej zacząć przygotowania godzinę wcześniej niż potem biegać i niepotrzebnie się denerwować (w zakładce pytania oraz w formularzu który otrzymujecie przed ślubem i który można pobrać też z tej strony są wskazówki jak odpowiednio zaplanować czasowo przygotowania).

• Jeśli cokolwiek pójdzie nie tak jak zaplanowaliście, nie ma co się zamartwiać, cieszcie się tym wyjątkowym dniem czasu i tak nie cofniecie.

• Pamiętajcie że macie świadków i osoby z rodziny, które chętnie pomogą, to oni będą załatwiać sprawy i rozwiązywać problemy, a Wy macie się tylko dobrze bawić.

 

W DOMU:

W domu jest czas na filmowanie i fotografowanie detali – bukietu, obrączek, spinek itp. – dobrze, aby były dostępne.

Warto uporządkować lub wynieść wszelkie szpargały, które mogłyby psuć kadr, zadbajcie o to, aby w pokoju w którym będą przygotowania i błogosławieństwo nie walały się ubrania na ziemi, sterty pudełek, wieszaków itp. Do przygotowań i błogosławieństwa najlepszy jest w miarę możliwości przestronny i jasny pokój. W czasie przygotowań zaproście kogoś bliskiego do pomocy, rodzeństwo, świadka - byście nie byli sami.

Zaplanujcie i poinformujcie nas gdzie się spotkacie/przywitacie. Najgorszym miejscem jest wąski korytarz, schody lub próg drzwi. W przypadku bloku najlepiej wybrać na przywitanie obszerny pokój (w którym planujecie Błogosławieństwo), w domu jednorodzinnym może być to również duży pokój lub podwórze przed domem. Zaplanujcie to wcześniej i ustalcie między sobą.

Przy błogosławieństwie niech będzie jak najmniej osób, szczególnie jest to ważne w mniejszych mieszkaniach, najlepiej jak są to tylko rodzice, ewentualnie dziadkowie i chrzestni.

 

KOŚCIÓŁ:

Jeżeli to możliwe wybierzcie możliwie jasny i przestronny kościół o białym lub błękitnym kolorze ścian (najgorszy kolor to żółty, ponieważ zlewa się z barwą ludzkiej skóry). To samo tyczy się sali weselnej. Super gdy taka sala posiada balkon.

NIE ŚPIESZCIE SIĘ. W drodze do/od ołtarza idźcie powoli, jeżeli ksiądz po was wyszedł puście go daleko przed sobą.

Poproście osoby z rodziny by podczas ceremonii w kościele, a zwłaszcza podczas przysięgi powstrzymały się z robieniem zdjęć i chodzeniem w pobliżu ołtarza.

Przysięgając patrzcie sobie w oczy, nie na księdza lub na boki. Zakładając obrączkę róbcie to powoli i w miarę możliwości nie zasłaniajcie obrączek rękami aby fotograf mógł zrobić kilka różnych ujęć.

Jeżeli mówicie do mikrofonu w kościele (przysięga) czy na sali weselnej, to GŁOŚNO i WYRAŹNIE.

Choć często brakuje tego na naszych polskich ślubach to jeżeli chcecie, po przysiędze pocałujcie się, to jeden z najpiękniejszych momentów podczas Mszy, zapewne odpowiedzią będą oklaski zgromadzonej rodziny i przyjaciół. Również po wyjściu z kościoła możecie się pocałować gdy zostaniecie obsypani cukierkami i płatkami.

Przed wyjściem z kościoła kiedy składacie bukiet, poproście świadka aby wyprowadził przynajmniej część gości przed kościół aby miał kto rzucać płatki i bić brawo, niestety bardzo często jest tak, że młodzi wychodzą z kościoła i nie bardzo wiedzą co robić bo goście idą za nimi.

Pamiętajcie ślub to moment, w którym pojawiają się największe emocje, dlatego po prostu bądźcie sobą, jeśli chcecie płakać to płaczcie, jeśli śmiać się to śmiało, nikt Wam tego nie zabroni. To są Wasze emocje.

 

WESELE:

Super jeżeli zespół/DJ – dysponują zestawem świateł efektowych i np. wytwornicą dymu. Nawet najlepsza kapela bez świateł bardzo traci na efektowności. Ważne też aby zespół/DJ nie tylko dobrze grał ale także potrafił bawić ludzi, sprawdzał się jak wodzirej, organizował zabawy i atrakcje które urozmaicą Wasze wesele.

Podczas zabawy starajcie się być dynamiczni i żywiołowi. Oczywiście to często kwestia wrodzonego temperamentu, ale warto się postarać. Uśmiechajcie się możliwie często, nie uciekajcie przed kamerą ale też nie starajcie się pozować, po prostu pełen luz i zabawa. Tańczcie i bawcie się do białego rana!

 

 

PROMOCJE

PYTANIA

PORADNIK

WSPÓŁPRACUJEMY

DO POBRANIA